Garanciális ügyintézéssel kapcsolatban kérdéseit a garancia@wininvestor.hu e-mail címre várjuk!

 

Garanciális feltételeink (a teljesség igénye nélkül)

  • A gyártók az esetek nagy részében egy év garanciát vállalnak az alkatrészekre. Számos termékünk garanciája azonban két, három vagy több évre szól. A termékek garancialevelén feltüntettük, hogy a termékre mennyi idő a garancia, és azt hol lehet érvényesíttetni.

 

Garanciális ügyintézés menete

  • A meghibásodott terméket csak számla/garancialap ellenében tudjuk átvenni. Természetesen a külsérelmi nyomok, vagy a nem rendeltetésszerű használat garanciavesztéssel jár! Erről az átvétel előtt meggyőződünk.
  • Amennyiben a szervizünkben történő bevizsgálás során a termék hibátlannak bizonyult, azt Test OK státusszal visszaadjuk. Egyes esetekben előfordulhatnak inkompatibilitási problémák.
  • A 3 napon belül vásárolt termék esetében - a jelzett hiba fennállása esetén - azonnali cserét biztosítunk. Kérjük az ügyintézési rend szem előtt tartását az ügymenet megkönnyítése érdekében.

 

A szokásostól eltérő garanciális feltételek

  • Canon nyomtatóknál a nem eredeti gyári tinta használata a jótállás elvesztését eredményezheti. Ezt a szakszervíz a fejen maradt maradék tintából is meg tudja állapítani! Az otthoni célra gyártott nyomtatók gyárilag tervezett élettartama kb. 4-5 ezer oldal. Ipari mennyiségű használatra (pl. receptnyomtatás) ezek nem alkalmasak. A készülék memóriájából a nyomtatott oldalak száma kiolvasható, ez alapján a szakszervíz felülbírálhatja a jótállást. Komolyabb igénybevételre, irodai célra készült nyomtató ajánlott.
  • A nem eredeti gyári patron használata más nyomtatóknál is (Epson, HP) a jótállás elvesztését okozhatja. Ügyelni kell még a maximális papírvastagság betartására is, a kelleténél vastagabb papír használata ugyanis tönkreteheti a továbbító mechanikát.
  • Merevlemezeknél (főleg Maxtornál) különösen ügyelni kell a következőkre: A címkék sértetlensége, a sarkokon lévő ütésnyomok, ill. a fémházon lévő bármilyen eldeformálódás, a műanyag kábelcsatlakozók repedése/törése, elfüstölt elektronikai alkatrészek, a burkolaton és a címkén lévő nem megegyező sorozatszámok. Ha ilyet tapasztalunk, csak feltételesen tudjuk átvenni a terméket, a gyártó döntését ilyenkor meg kell várni, ami hosszabb ügyintézési idővel jár együtt (több hónap).
  • Videokártyáknál a gyári ventillátor lecserélése is feltételes garanciát eredményezhet. Ha ilyet végzünk, ügyeljünk az eredeti állapot visszaállíthatóságára, külsérelmi nyom ne keletkezzen.
  • Memóriakártyák, pendrive-ok, kártyaolvasók, bluetooth és infraportok, illetve bizonyos mp3 lejátszók esetében a sorozatszám a csomagoláson szerepel. Ezeknél a termékeknél kérjük megőrizni a csomagolást is, a garancia csak ezzel együtt érvényes!
  • ASUS és Asrock típusú alaplapoknál szintén csak dobozzal együtt érvényes a garancia, lehetőleg minél nagyobb felszereltséggel kérjük visszahozni ezeket. Ettől függetlenül érdemes megőrizni minden terméknek a dobozát, tartozékait, és úgy visszahozni, mert általában rugalmasabb garanciális ügyintézést tesz lehetővé.
  • Elvárjuk, hogy a készülék működtetésével, illetve a hibajelenséggel összefüggő tartozékok is mellékelve legyenek. (Pl. egy notebookhoz a töltő, stb...)
  • CRT monitorokat tartozékok, doboz, talp nélkül kell leadni, TFT monitorokat viszont minden tartozékkal (kábelek, talp, hátlemez, stb...), és lehetőleg dobozban.
  • Monitorok, nyomtatók, aktív hangfalak szakszervízbe kerülnek javításra. Ennek időtartama 3-4 hétig is elhúzódhat.

 

Bővebb információ a fogyasztói szerződések keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről

  • Az esetleges kijavításról, kicserélésről, elállásról (49/2003. (VII.30.) GKM rendelet)

 

Garanciális ügyintézés menete Interneten vásárolt termékeinkre

  • Ha interneten vagy egyébként közvetlen kapcsolat nélkül rendel árut vagy szolgáltatást, az alábbi Korm. rendelet van érvényben:
  • 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről.
    Garanciális javításra terméket csak eredeti kiegészítő tartozékaival (CD, könyv, HDD és egyéb speciális kábelek, egyedi kiegészítők) veszünk át!

 

Garanciavesztés okai

  • Terméken égés, törés, repedés vagy egyéb fizikai-, látható sérülés.
  • Nem rendeltetésszerű használat: Nem rendeltetésszerű használatnak minősül a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat (pl. túlhúzás), a termék specifikációjában megadott paramétereket meghaladó mechanikai/elektromos terhelés. illetve egyéb nem a célnak való felhasználás.
  • Nem gyári kiegészítők használata.

 

Nem garanciális ok

  • A Vásárló hardverkörnyezetében nem működő alkatrész.
  • Bárminemű szoftveres probléma (másolt cd, meghajtó program telepítés, stb.).
  • Szakszerűtlen szerelés, kábelezés.
  • Driver, BIOS-, szoftverfrissítés.
  • Fizikai sérülés.